Skip to content
Cím: 1183 Budapest, Üllői út 452. Térképen Tel: (1) 290-2417 ZilaGO rendelés

Boldogító táplálkozás – A folsav

A B9-vitamin, azaz a folsav – azon túl, hogy kiemelten fontos szerepe van az embriók fejlődésében – óriási hatással van az általános közérzetedre.

Ennek a vízben oldódó vitaminnak szerepe van még a fehérvérsejtek, vörösvértestek, vérlemezkék képzésében, az aminosavak, és nukleinsavak anyagcseréjében, de hozzájárul a gyomor-bélrendszer és a szájnyálkahártya épségéhez is. Mégis talán amit a leginkább érzékelhetünk a megfelelő bevitel esetén, az a jobb közérzet, mivel a boldogsághormonok termelésében is szerepet játszik.

Magyarországon sajnos általános jelenség a B9-vitaminhiány, mivel a magyar konyha jellegzetességeinek és táplálkozási szokásainknak köszönhetően keveset viszünk be szervezetünkbe. Pedig nem is olyan nehéz pótolni a folsavat, ráadásul a táplálkozásunkat is izgalmasabbá tehetjük vele. A legjobb természetes folsavforrások a spenót, a kelbimbó, a brokkoli, a zeller, a spárga, a salátafélék, de a bab, a rozsliszt, a tojássárgája és a teljes kiőrlésű gabona is alkalmas erre.

A folsav hiánya bármennyire is átlagos jelenség, valójában sokaknak nem tűnik fel, ha ettől szenvednek, mivel tünetei nem látványosak, inkább csak fokozatosan romlik a közérzetünk tőle. Kis mértékben a kognitív funkciókkal kapcsolatos problémákat okoz, például koncentrációs nehézségeket, memóriazavart, túlzott fáradtságot, feledékenységet, míg súlyosabb esetekben indokolatlan rosszkedvet, szorongást vagy depressziót okozhat.

Érdemes hát odafigyelni, mert a megfelelő táplálkozás valóban boldogabbá teheti az életünket – heti ajánlatunk (tele folsavban gazdag spárga fogásokkal) segítségével Te is feltankolhatod a szervezetedet!

Előző bejegyzés:
«

Következő bejegyzés:
»

Scroll To Top
0

Your Cart