Cím: 1183 Budapest, Üllői út 452. Térképen Tel: (1) 290-2417 Asztalfoglalás

Feketét, fehéret, tarkát… avagy nem babra megy a játék

Gyerekkorunkban a különböző főzelékek formájában ismerkedtünk meg néhány babfajtával, ám sokaknak épp ezek az élmények el is vették a kedvüket a zöld- vagy épp a vesebabtól. Pedig a babok sora ennél jóval hosszabb, érdemes nekik felnőtt fejjel új esélyt adni!

 

Azért is megéri kísérletezni, mert a sokunk fejében élő képpel ellentétben a bab igazán izgalmas és változatos alapanyag lehet, főként ha átlépünk a megszokott kereteken és új fajtákkal is megismerkedünk. Íme néhány izgalmas fajta!

 

Limabab

Sokáig kerülendő volt ennek a közönséges babra nagyon hasonlító zöldségnek a fogyasztása, hiszen szabadon termő verziója mérgező a benne található ciántartalmú glükozidoknak köszönhetően. Szerencsére azonban ma már a „nemesített” verzióit kaphatjuk a boltokban és a piacon, így különösebb óvintézkedés nélkül felhasználhatjuk.

A gyerekek számára nem csupán gesztenyére emlékeztető, édeskés íze, hanem külseje miatt is vonzó lehet: a vese alakú barna babokon vidám, fehér foltok láthatók, így akár az étkezést is játékossá tehetik.

 

Mungóbab

Egy zöldség, ami süteményekhez és főételekhez egyaránt kiváló választás? Igen! A mungóbab a Távol-Keleten évezredek óta népszerű alapanyag, ám hazánkban csak az utóbbi időben kezdett elterjedni. A kifejlett, zöld, kerek szemek főként az édességek terén számít kedvencnek – olyannyira, hogy egyes országokban még jégkrém is készül belőle, míg a csírája kiválóan illik salátákhoz vagy roppanós zöldségekkel tálalt, pirított tésztákhoz.

Ráadásul egészségünkre gyakorolt pozitív hatása sem elhanyagolható: gazdag magnéziumban, alacsony glikémiás indexű, így cukorbetegség esetén is nagyon hasznos, de a gyulladások kialakulását is segít megelőzni.

 

Urdabab

A mungóbab egyik közeli rokona ez a kimondottan szúrós kúszónövény, mely barátságtalan megjelenése ellenére India egyik legkedveltebb ételei közé tartozik már többezer éve. Míg India északi részén egészben megfőzve fogyasztják, addig délen dalként, azaz szárított, hántolt, felezett verzióban használják fel, főként különböző tészták alapanyagaként.

Alacsony zsírtartalma és kiemelkedő rost- valamint fehérjetartalma miatt egyszerre tápláló és egészséges, a vegetáriánus étrend egyik legfontosabb alapanyaga arrafelé. Magyarországon még mindig kevesen ismerik, ám a szemfülesek rábukkanhatnak a különféle egzotikus boltokban.

Előző bejegyzés:
«