Cím: 1183 Budapest, Üllői út 452. Térképen Tel: (1) 290-2417 Asztalfoglalás

Ha december, akkor adventi naptár

Mindjárt itt a december, úgyhogy ideje elgondolkodni az adventi naptárakról. Ugye ismerős? December 24-ig minden nap kedveskedik egy apró meglepetéssel.

Az advent a karácsony előszobája, jelentése várakozás. Ehhez kapcsolódik a koszorú, amelyen karácsonyig minden vasárnap meggyújtunk egy gyertyát, továbbá az adventi naptár, amely úgy épül fel, hogy Szentestéig minden egyes nap ki kell nyitni a külön erre készített naptáron egy kis ajtót, amely mögött valamilyen apróságot, ajándékot találunk. A gyerekek egyik kedvenc játéka ez, de tudjuk: felnőttfejjel is nagyon izgalmasnak találjuk ezt a várakozást.

De mivel töltsük fel az adventi naptárunk kis szobáit? A legfontosabb, hogy olyan apróság kerüljön az adventi naptárba, ami nem romlik meg, hiszen mégiscsak 24 napot kell kibírnia a legutolsónak. Egyszerű és klasszikus, ha cukrot, bonbont, csokoládét gyűjtünk, és azt rejtjük el az ajtók mögé. Ha van időnk és kedvünk, akkor magunk is elkészíthetjük a bonbonokat, de a klasszikus szaloncukorra is rengeteg receptet találhatunk. Így minden napra jut egy-egy édes élmény!

A mézes kalács is rendkívül népszerű szokott lenni, és ha van egy jó, könnyen elkészíthető receptünk, sokféle kiszúró formánk, változatossá tudjuk tenni a várakozás hónapját, s mindennap boldogan, izgatottan fogják a családtagok nyitogatni az ajtókat.

Persze lehet mindezt egészségesen cukortúltengés nélkül is. Karácsonykor általában nem fogjuk vissza magunkat, és a legelszántabb diétázók is képesek csipegetni a menüből, a sokféle süteményből. Adventi naptárunkat elkészíthetjük tehát cukormentesen, diétás alapanyagokból. Ezek ma már egyáltalán nem „mű” ízűek, a finomított cukor helyett a nyírfacukor, az eritrit tökéletes választás; a finomliszt helyett pedig a teljes kiőrlésű, a durumliszt vagy a grahamliszt és ezek keverékei mind-mind a szénhidrát csökkenéséhez vezetnek, úgyhogy mindjárt bátrabban ehetjük! És egy-egy napon kiválthatjuk a csokit, cukrot olajos magvakkal (mandula, dió, kesudió, mogyoró), aszalt gyümölcsökkel, házilag készített keksszel. Így változatosabb is lesz naptárunk, na meg egészségesebb is!

A karácsonyi várakozás nagyszerű. De csak ha mi is teszünk érte!