Skip to content
Cím: 1183 Budapest, Üllői út 452. Térképen Tel: (1) 290-2417 Asztalfoglalás

Íme a legegészségesebb olajos magvak

Télen kimerülnek az ember készletei, szerencsére mindig vannak titkos tartalékok, melyekhez nyúlhatunk ilyenkor. A déli gyümölcsök mellett érdemes ilyenkor az olajos magvakhoz is nyúlnunk – elég lehet naponta egy marék is, hogy megtámogasd kicsit szervezetedet. Nemcsak finomak, de rendkívül egészségesek és táplálóak is egyaránt! Lássuk, melyeket ne hagyj ki semmiképp! 

Dió

 

A dió az egyik legnépszerűbb hazai csonthéjas, amivel süteményekben, tésztaételekben, de még sós fogásokban is találkozhatunk vele. A diót már az ókori görögök is használták féregűzőként és a kutyaharapás gyógyítására. Sokat hallhattuk, hogy jó hatással van az agyműködésre, de ezen felül sok másban is segít, például a szívbetegségek, a depresszió és diabétesz megelőzésében. Ráadásul szinte minden ételt feldob, szórhatod a reggeli müzlidhez, felturbózhatsz vele egy salátát vagy pirítva nassolhatod.

A magvak egyik legjobbika, mert…:

  • Kétszer annyi antioxidánst tartalmaz, mint bármely másik.
  • Magas a kálium, kálcium és magnézium tartalom, jó anémia ellen.
  • Telis-tele van omega-3 zsírsavakkal, ami az egyik legegészségesebb fajta zsír.

Napi adag: maximum 7-8 darab elég, hogy teljesen élvezhessük előnyeit.

 

Chia mag

 

A chia növény Közép- és Dél-Amerikában őshonos – sok száz évvel ezelőtt a maja harcosok erejének és állóképességének titka is a chia magban rejlett. A chia név is erre utal, jelentése „erő”, mert bármennyire is kicsi, nagyon gazdag fehérjékben és tápanyagokban. Ráadásul vízmegkötő képessége miatt még fogyókúrás étrendekben is rendkívül hatásos. Darálva és vízzel felkeverve vegán receptekben leválthatja a tojást. 

A magvak egyik legjobbika, mert…:

  • Az egyik legegészségesebb fogyókúrás élelmiszer.
  • Csökkenti a vérben a trigliceridek és az LDL (rossz koleszterin) szintjét, így védve a szívet.
  • A 2-es típusú diabétesz hatékony természetes orvossága. Magas rosttartalma miatt lassítja a szénhidrátok lebontását és cukorrá alakítását.

Napi adag: 1 evőkanál.

 

Mandula

 

Talán nem sokan tudják, de a mandula az őszibarack családjába tartozik, a legnagyobb része pedig Kaliforniából származik. A bibliai idők óta népszerű, és majdnem ennyire hosszú idő óta nevezik az egyik legegészségesebb magnak – méghozzá jó okkal. Kutatások kimutatták, hogy ha valaki, aki erősen elhízott, napi kalóriabevitelének 15%-át 12 héten keresztül mandulából nyeri, nemcsak a testtömege, de hasi zsírja és vérnyomása is csökken. Úgy viselkedik, mint egy súlycsökkentő tabletta, ami mellett alacsony kalóriatartalmú diétát követve komoly eredményeket érhet el egy diéta.

A magvak egyik legjobbika, mert…:

  • Több rostot tartalmaz, mint más magvak.
  • E-vitaminban gazdag.
  • Tele van egészséges zsírokkal, fehérjével és magnéziummal.

Napi adag: egy marék.

 

Pisztácia

 

A pisztáciát nem egyszerűen finom, de evése tökéletes stresszoldó. Mivel tennivalót adnak kezeinknek, úgy viselkedik, mint egy stresszlabda. Persze nem ezért került be a legegészségesebb magvak közé, ez csak hab a tortán, hanem azért, mert egy uncia pisztácia több káliumot tartalmaz, mint egy nagy banán fele. Vásárláskor érdemes megnézni, mennyire van kinyílva a héja, mert minél jobban, annál érettebb. 

A magvak egyik legjobbika, mert…:

  • Több B6 vitamint tartalmaz, mint bármely másik mag.
  • Természetesen stresszoldó hatása van és emiatt csökkenti a magas vérnyomást.
  • Nagyon magas az arginin tartalma, ami segíti a szervezet anyagcsere folyamatát.

Napi adag: maximum kb 8-10 darab.

Előző bejegyzés:
«

Következő bejegyzés:

Scroll To Top
0

Your Cart