Skip to content
Cím: 1183 Budapest, Üllői út 452. Térképen Tel: (1) 290-2417 Asztalfoglalás

Karfiol a tortában? – Három vad és egészséges összetevő

Liszt, tojás, csokoládé – megszokott összetevők, melyeken nem lepődünk meg, ha a tortába kerülne. Datolyaszilva, karfiol, tofu? Ezek már sokkal szokatlanabbak – pedig ezektől a különleges hozzávalóktól nemcsak finom, de tápláló és egészséges is lesz a torta vagy süti, amit sütünk.

  1. Datolyaszilva

A datolyaszilva, más nevén kakiszilva, eredetileg Kínában, Indiában és Dél-Kelet Ázsiában őshonos.  Megtalálható magos és magtalan formában is. Érdemes az előző fajtából venni, mert datolyaszilva magja megajándékoz minket egy frissítő, kávéhoz hasonló itallal, amit sütőben megszárítva, kávédarálóban megőrölve és utána 1 dl vízben megfőzve lehet kinyerni. Maga a gyümölcs fogyasztható számtalan formában, akár lekvárként, borként, aszaltan, szirupként, likőr formában és legfontosabb, süteményben és tortában. 🙂 

Bár a datolyaszilvával nem gyakran találkozni a szakácskönyvekben, pedig sokoldalú gyümölcs, ami bármilyen gyümölcsös édességet feldob.

3 főbb jótékony hatása:

  1. Gazdag vitaminokban (A, C, E és B6 vitaminok).
  2. Tele van kálium sókkal, melyek a szervezet számára nélkülözhetetlen kálium-klorid bevitelére legalkalmasabbak.
  3. Naponta egy datolyaszilva elég magnéziumot biztosít az idegek megnyugtatásához, így elősegíti a nyugodt és jó alvást.

Tortában:  Darabold a gyümölcs húsát egész apróra és keverd a készülő torta tésztájához. Hogy könnyebben keverhető legyen, ha kell, önts hozzá még tejet.

 

  1. Karfiol

Karfiol? Tortában? Na ne hülyéskedj!

Kivételesen nem hülyéskedünk. A karfiol a tortának nemcsak különlegesen morzsás struktúrát kölcsönöz, de sokkal egészségesebb is lesz, amit eszünk. Igaz, a torták nem valószinű hogy beleillenek a fogyókúrába, a karfiollal készült torta vagy sütemény segíti csökkenteni a kalória szintet.

3 főbb jótékony hatása:

  1. Gazdag  vitaminokban és rostokban, de alacsony a kalória tartalma.
  2. Nagyszerű antioxidáns forrás, így védi a sejteket a káros szabadgyököktől és a gyulladástól.
  3. Elősegíti az immunrendszer működését.

Tortában: Az összes folyékony összetevőt és a karfiolt keverd össze egy konyhai robotgépben. Addig keverd, amíg teljesen sima nem lesz. Tökéletesen passzol a karfiolhoz a dió, így rakhatunk a torta tetejére dióvaj glazúrt, és kész is a mestermű!

 

  1. Tofu

Vegetáriánus olvasóinknak ismerős lehet a tofu, melyet szójatej megaltatásával és a visszamaradt „túró” összenyomásával készítenek. A tofut leginkább a sós ételek és főételek sztárjának tekintik, ám hihetetlenül ízletes, ha édes receptekben használjuk, ugyanis sűrű, vajas textúrát ad a desszerteknek. Főleg az ázsiai étrendben nagyon népszerű, gyakran a tojást és a sajtot helyettesíti, így van ez a torták esetében is. Alacsony zsír- és kalóriatartalma miatt remek diétás opció is. A tofu, jellege miatt, sajttorta receptekbe könnyen beilleszthető, de legtöbbet a csokitortákhoz használják. 

3 főbb jótékony hatása:

  1. Tartalmazza mind a kilenc esszenciális aminosavat. A szója az egyetlen növény, amire ez igaz és így egy teljes értékű fehérjeforrás.
  2. Alacsony a zsírtartalma és magas a fehérjetartalma.
  3. A benne található fitoösztrogének csökkentik a csontritkulást és az érelmeszesedést.

Tortában: Helyezd a tofut turmixgépbe, és addig dolgozd, amíg krémes állagú nem lesz. A krémes tofut a tejjel együtt lehet hozzákeverni a száraz hozzávalókhoz. A kikevert tésztának meglehetősen simának kell lennie, de az sem gond, ha maradnak benne kisebb darabok.

Előző bejegyzés:
«

Következő bejegyzés:
»

Scroll To Top
0

Your Cart