Cím: 1183 Budapest, Üllői út 452. Térképen Tel: (1) 290-2417 Asztalfoglalás

(T)együnk a tavaszi fáradtság ellen

Legtöbbünk kedvenc évszaka a tavasz, de ahhoz, hogy minden percét kiélvezhessük érdemes felvennünk a harcot az évről-évre megjelenő kellemetlen vendég, a tavaszi fáradtság ellen. Ehhez a sporton és a megfelelő mennyiségű alváson kívül érdemes célba vennünk a konyhát: pár apró változtatással komoly eredményeket érhetünk el.

Kezdjük azzal, hogy a fehér lisztből készült pékárut cseréljük teljes kiőrlésű gabonából készült termékekre, így elkerülhetjük a szélsőséges vércukoringadozást, és ezzel együtt elköszönhetünk a farkaséhségtől, ráadásul lényegesen több rosttal és tápanyaggal láthatjuk el a szervezetünket.  

Nem lehet eleget hangsúlyozni a folyadékfogyasztás szerepét sem: megfelelő mennyiségű vízfogyasztás nélkül biztosan fáradtnak fogjuk érezni magunkat. Csempésszünk az italaink közé extra vitaminadagot is: igyunk frissen préselt gyümölcs- és zöldségleveket és gyógyteákat. Egy szuperegészséges zöld turmixszal is felturbózhatjuk magunkat: nincs másra szükségünk, mint spenótra, uborkára, sóskára, almára és egy kis gyömbérre – de természetesen a variációk száma végtelen, érdemes kísérletezni. A leveleszöldségekre azért is érdemes még odafigyelni, mert tele vannak folsavval, ami nemcsak a kismamák számára kihagyhatatlan, de a felnőtt szervezet is segíti a feltöltődésben.

A köretekkel is játszhatunk egy kis plusz energiaforrásért: főételként is megállja a helyét az édesburgonya, ami a sima krumplival szemben rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Van benne  C-, E-, B1-, B2-, B6-, E-vitamin, kálium, vas, mangán, foszfor, réz és szelén is. Sőt, vállalkozókedvűek még szuper édességeket is csinálhatnak belőle!

Szuper fáradtságűző a banán is, amit könnyen beilleszthetünk mindennapjainkba. A benne lévő magnézium és kálium segít normalizálni a vérnyomást, a benne található B6-vitamin pedig elűzi a fáradtságot. Aminosav tartalmának köszönhetően támogatja az elalvást, és biztosítja a nyugodt, mély alvást. Ezeken kívül ráadásul még streeszűzőként is megállja a helyét!

Mindig legyen nálunk egy adag olajosmag is – egy pillanat alatt egészségesen csillapítja az éhséget, így elkerülhetjük, hogy ha nincs más lehetőségünk, egészségtelen nassolnivalóval csillapítsuk falásvágyunkat. A csonthéjasok remek magnézium források – ez az ásványi anyag kiemelt szerepet kap a cukrok energiává alakításában, így egy marék dió, mogyoró vagy mandula nagyszerű segítséget jelenthet, ha elpillednénk.

Végül egy szuper hír az édesség kedvelőknek: az étcsoki is csökkenti a stressz tüneteit és enyhíti a krónikus fáradtságot, ráadásul flaviontartalmának köszönhetően jó hatással van a vérnyomásra is.

Látható, a tavaszi nemcsak a fáradtságot hozza magával – rögtön megoldást is kínál rá.

Előző bejegyzés:
«

Következő bejegyzés:
»