Cím: 1183 Budapest, Üllői út 452. Térképen Tel: (1) 290-2417 Asztalfoglalás

Készíts egészséges tízórait!

Felnőttként és gyerekként egyaránt fontos, hogy kiegyensúlyozottan, megfontoltan táplálkozzunk a hétköznapok során. Ehhez a legfontosabb egy tartalmas reggeli, amit például a Zila Kávéházban is elfogyaszthatsz, de közel ugyanilyen fontos a megfelelő tízórai.

Mivel ebben az időszakban kevesebb időnk van elkészíteni az ételt, vagy elmenni megvenni azt, érdemes már reggel összekészíteni magunknak, és egy kis uzsonnásdobozba rejtve elvinni a munkahelyünkre. Ha pedig a gyerekeknek is kedvezni akarunk, érdemes egy kis fantáziát is csempészni a dologba.

A legegyszerűbb, ha egy gyümölcsös joghurtot készítünk be a táskánkba kevés müzli, keksz, zabpehely és aszalt gyümölcs kíséretével. Ezeket aztán egy pillanat alatt összekeverhetjük, majd pár szabad percünkben elfogyaszthatjuk.

Ha nem vagy édesszájú, akkor kockázz fel egy savanykásabb gyümölcsöt (például almát vagy narancsot), mellé pedig szeletelj egy kevéske sajtot. Ideális választás a camembert, a gouda vagy az edami sajt, viszont mindenképpen csak indulás előtt készítsük össze a tízórait, amit aztán légmentesen záródó dobozban, a hűtőben tároljunk az elfogyasztásig.

Ugyanígy, felszeletelt zöldségeket is csomagolhatsz. A csíkozott répa, zeller, uborka vagy paprika egy kevés mártogatóssal tökéletes tízórai, főként, ha te magad készíted el a mártogatóst is. Ehhez itt találsz néhány remek receptet.

Örök kedvencnek bizonyulnak a müzliszeletek, amiket akár boltban is megvehetsz, de saját magad is elkészíthetsz. Ehhez nincs másra szükséged, mint reszelt almára, szétpasszírozott banánra, mézre, zabpehelyre, tönkölybúzára, aszalt gyümölcsökre, mogyoróra és napraforgómagra és egy kevéske vajra (az arányok az ízléseden múlnak). Ezeket összekeverve egy sütőpapírral bélelt tepsibe kell nyomkodni úgy, hogy jó tömör legyen, majd kb. 160°C-on megsütni 25-30 perc alatt.

Bármit is készítesz magadnak vagy családodnak tízóraira, mindig tartsd szem előtt, hogy ez nem egy főétkezés, így nem helyettesíti a reggelit vagy az ebédet!